HTML

Horvátország másként

13 éves koromban, egy tengerparti nyaraláson történt. Éppen a focivébé éve volt, mindenhol piros-fehér kockák és horvát zászlók lobogtak ... én pedig szerelmes lettem. Horvátországba és a horvátokba. És a szerelem azóta is tart, pedig időközben megtanultam horvátul, elvégeztem a horvát szakot, beleszerettem néhány horvát pasiba, aztán kiszerettem belőlük, sőt, egy ideig Zágrábban is éltem. És most nektek is elmesélem az élményeimet.

Friss topikok

  • phoebeboszi: Szia! Először is köszi a cikket, nagyon sok hasznos tanácsot találtam benne ^^ Másodszor, tudnál e... (2015.07.14. 10:22) Vonattal az Adriára
  • Balatonka: Szia, nagyon hasznos dolgokat írtál le. Nagy segítség, de mégsem tudok rajta egészen jól kiigazodn... (2015.05.29. 21:41) Busszal az Adriára
  • Bosanac: @Kiss123: Hello, el tudnád küldeni valahogy ezt a hanganyagot részemre? Köszönettel: Tibor s31... (2015.02.17. 15:12) Horvát nyelvtankönyvek (HorvátFAQ 2.0)
  • Kiss123: Sziasztok most jöttünk vissza Puláról megvettem ott a dobro dosli1 és a hozzá tartozó cd -t is :)... (2012.07.29. 17:47) Olvassatok ti is horvát krimiket! -- Goran Tribuson
  • szedibogi: Szia! Nagyon tetszik a blogod, örülök, hogy rátaláltam! Én is horvát-Horvátország rajongó vagyok ... (2011.09.27. 12:48) Predgovor, vagyis előszó

A horvát joghurt nyomában

2008.09.01. 08:48 crna_smrča

 

A mai napon korszakalkotó gasztronómai felfedezést tettünk (pontosabban csak a vőlegényem): megtaláltuk a horvát joghurt tökéletes magyarországi megfelelőjét. A horvát joghurt ugyanis teljesen más, mint a kis hazánkban hasonló néven futó tejtermék: folyékony, iható konzisztenciájú, viszont érezhetően markánsabb ízű... és sokkal jobban passzol mindannyiunk kedvenc délszláv ínyencségéhez, a burekhez, mint a magyar joghurt valaha is. Vizsgálataink során megállapítottuk, hogy a tökéletes horvát joghurt voltaképpen egy magyar kefír, egész pontosan a Milli Janga kaukázusi kefír.

A dolog előzménye az volt, hogy nemrég Zágrábban jártam a vőlegényemmel, azzal a nem titkolt céllal, hogy őt is bevezessem a horvulás csodálatos világába. (Neki meg az volt a már inkább titkolt célja, hogy megkérje a kezem, de ez már egy másik történet. :) ) A vőlegényemről tudni kell, hogy a natúr joghurtot nem igazán szereti, a kefírt meg kifejezetten utálja, de aztán rádumáltam, elmagyaráztam neki, hogy márpedig a burek joghurttal az igazi -- így ő is rávette magát, és nemsokára beinvesztáltunk egy-egy túrós burekbe és egy-egy üveg joghurtba. Aztán kerestünk egy kedves kis parkot, ledobtuk magunkat egy padra, és betermeltük a bureket, a vőlegényem pedig korszakalkotó felfedezést tett: 1) a burek finom 2)  tulajdonképpen a joghurt is egész finom, főleg a horvát joghurt 3) a burek joghurttal pedig egyenesen mennyei, és ez a felfedezés fenekestül felforgatta az egész gasztronómiai világképét.
A hazatérésünk után természetesen el kellett vinnem az Első Számú Budapesti Burekezőbe, ahol azon nyomban fel is vásároltuk a fél készletet... de nagy csalódásunkra csak magyar joghurtot árultak, ami korántsem csúszott olyan jól. Pontosabban nem is csúszott, inkább tömbként remegett a pohárban. A vőlegényem azonban nem hagyta annyiban a problémát, máris leugrott a boltba, és felvásárolta az összes félfolyékony tejterméket. A vizsgálat során kiderült, hogy az Athina által is alkalmazott Danone Activia is jó pótlék (igaz, ő nem horvát, hanem bolgár joghurtpótlékot keresett, de feltételezem, hogy nincs köztük akkora különbség), de az optimális megoldás mégis a Milli Janga.

Jó burekezést mindenkinek. Természetesen horvátmagyar joghurtkefírrel. :P

Szólj hozzá!

Címkék: étel gasztronómia joghurt pékség élelmiszer péksütemény kefír zágráb burek

A bejegyzés trackback címe:

https://horvat.blog.hu/api/trackback/id/tr71629963

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása