HTML

Horvátország másként

13 éves koromban, egy tengerparti nyaraláson történt. Éppen a focivébé éve volt, mindenhol piros-fehér kockák és horvát zászlók lobogtak ... én pedig szerelmes lettem. Horvátországba és a horvátokba. És a szerelem azóta is tart, pedig időközben megtanultam horvátul, elvégeztem a horvát szakot, beleszerettem néhány horvát pasiba, aztán kiszerettem belőlük, sőt, egy ideig Zágrábban is éltem. És most nektek is elmesélem az élményeimet.

Friss topikok

  • phoebeboszi: Szia! Először is köszi a cikket, nagyon sok hasznos tanácsot találtam benne ^^ Másodszor, tudnál e... (2015.07.14. 10:22) Vonattal az Adriára
  • Balatonka: Szia, nagyon hasznos dolgokat írtál le. Nagy segítség, de mégsem tudok rajta egészen jól kiigazodn... (2015.05.29. 21:41) Busszal az Adriára
  • Bosanac: @Kiss123: Hello, el tudnád küldeni valahogy ezt a hanganyagot részemre? Köszönettel: Tibor s31... (2015.02.17. 15:12) Horvát nyelvtankönyvek (HorvátFAQ 2.0)
  • Kiss123: Sziasztok most jöttünk vissza Puláról megvettem ott a dobro dosli1 és a hozzá tartozó cd -t is :)... (2012.07.29. 17:47) Olvassatok ti is horvát krimiket! -- Goran Tribuson
  • szedibogi: Szia! Nagyon tetszik a blogod, örülök, hogy rátaláltam! Én is horvát-Horvátország rajongó vagyok ... (2011.09.27. 12:48) Predgovor, vagyis előszó

Predgovor, vagyis előszó

2008.08.01. 11:17 crna_smrča

13 éves koromban, egy tengerparti nyaraláson történt. Éppen a focivébé éve volt, mindenhol piros-fehér kockák és horvát zászlók lobogtak ... én pedig szerelmes lettem. Horvátországba és a horvátokba. És a szerelem azóta is tart, pedig időközben megtanultam horvátul, elvégeztem a horvát szakot, beleszerettem néhány horvát pasiba, aztán kiszerettem belőlük, sőt, egy ideig Zágrábban is éltem.

Azért hoztam létre ezt a blogot, hogy másokkal, veletek is megosszam azt a sok igazán különleges élményt, tapasztalatot, bennfentes információt, amit Horvátországgal kapcsolatosan összeszedtem. Tulajdonképpen mindazt, ami a turistaprospektusokból kimaradt, de azt is, amit senkinek se jutna eszébe beleírni. Témamegjelölés...nos, az nemigen van. Csak közölni szeretném mindazt, amit a horvátokról tudni érdemes... légyen bár a téma a gasztronómia, a horvát kultúra, történelem, vagy egyszerűen a horvátországi kollégiumi viszonyok -- csak remélve, hogy másokra is át tudom ragasztani a rajongásom, és hogy a segítségemmel olyan sarkait ismerhetitek meg Horvátországnak, amire nem is gondoltatok volna. Tartsatok velem!

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://horvat.blog.hu/api/trackback/id/tr65625744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sztytia 2009.01.21. 13:18:11

Húú,nagyon örülök, hogy rátaláltam erre az oldalra!A régebbi blogodat is olvastam még anno,jó, hogy most itt van ez:D Én is kicsi korom óta nagy Horvátországfüggő vagyok,bár én inkább a sziget-tengerpartfüggésben vagyok érdekelt:)

z0n 2009.03.10. 14:07:06

Szia!

Egy kérdésem lenne a horvát nyelvtanulással kapcsolatban.
Én szerb-horvát általános iskolába jártam, nagyszüleim horvát származásúak voltak, így velük is sokat beszéltem horvátul.
Viszont nagyon régen volt mindez, és régóta nem használtam a nyelvet, kizárólag nyári tengerparti tartózkodások alkalmával.
Viszont most kilátásba került egy munkalehetőség, amihez kérik a horvát nyelvtudást.

Kérdésem lenne, hogy milyen irodalmat ajánlanál, amivel gyorsan vissza lehetne rázódni.

Köszönettel
Robee
mail.:rbrt pont dara kukac gmail pont com

crna_smrča · http://horvat.blog.hu 2009.04.25. 22:01:26

@z0n:

Szia!

Szerintem az a legjobb, hogyha olvasol, és ha horvát rádiót hallgatsz. A www.hrt.hr alatt találsz letölthető adásokat, erről nemsokára jön egy poszt.
A könyvek közül én Pavao Pavličić és Goran Tribuson könyveit ajánlom, főleg a krimiket, mert ott a rejtélyek miatt nagyobb a motiváció, hogy akkor is végigolvasd, ha nehezen megy. A Večernji Listnek van ilyen olcsókönyv-rendelési lehetősége is, ahol 10 és 40 kuna közötti összegért rendelhetsz olyan könyveket, amik amúgy sokkal többe kerülnek.

szedibogi 2011.09.27. 12:48:32

Szia!

Nagyon tetszik a blogod, örülök, hogy rátaláltam! Én is horvát-Horvátország rajongó vagyok :) Már 6. éve járunk Horvátországba a családdal és nagyon szeretjük! Már horvátul is elkezdtem tanulni. (1 éve tanulom.) Egyetemre járok, de elgondolkodtam azon, hogy következő félévben (2012 február) felvételizek az ELTE szlavisztika - horvát szakirányra. Nem mesélnél a szakról nekem?:) Nem tudom, hogy érdemes-e elvégeznem (nem nyelvtanulás céljából járnék oda, hanem hogy többet megtudjak Horvátországról és a horvátokról) ill. el tudnám-e végezni egy másik szak mellett. Nagyon szeretnék odajárni!
Nagyon megköszönném és örülnék ha leírnád tapasztalataidat!
És köszi a blogot:)

Bogi
(szedlacsek.bogi@gmail.com)
süti beállítások módosítása